Podateľňa / ústredňa: 02/40259811
Telefónny záznamník: 02/40259814
E-mail: info@dunajskaluzna.sk
Správa o prevádzke sociálneho taxíka za rok 2015
Správa o prevádzke sociálneho taxíka za rok 2015
Prepravná služba – jej prevádzka - bola v roku 2015 finančne zabezpečovaná prostredníctvom
- príspevkov od sponzorov (podnikatelia, fyzické osoby),
- príspevkov zúčastnených obcí vo výške 1,8 eur ročne na jedného obyvateľa, čo predstavuje príspevok obcí v priemere 0,66 eur na 1 km
- participujúcou čiastkou poberateľa služby – občana vo výške 0,16 eur na 1 km priemerne (od zavedenia tejto služby – od 20.9. 2000 – došlo k zvýšeniu cestovného, cenník bol upravovaný od 1.9.2012),
- príspevkov od fyzických a právnických osôb prostredníctvom 2 % - 3% daní.
Prepravnú službu sme v roku 2015 do mája zabezpečovali vozidlom Renault Trafic a od 15. mája FIAT Ducato, ktoré sme zakúpili vďaka finančnej podpore zo strany MPSVR SR a ďalších sponzorov vo výške 24 tisíc eur. Prepravná služba sa objednáva minimálne jeden deň vopred u dispečera. Platby za službu vyberá a potvrdenie vydáva vodič. V roku 2015 bolo prejazdených 30327 km. Cena za 1 km predstavuje čiastku 0,856 eur.
Občianske združenie predkladá polročné hodnotenie aj s menovitým prehľadom zúčastneným obciam do konca mesiaca po ukončení polroka v zmysle uzatvorenej zmluvy zo dňa 6.9.2000 a jej platných dodatkov.
V roku 2015 bola prepravná služba poskytnutá v 1086 prípadoch pre 183 prijímateľov sociálnej služby, z toho:
pre občanov | z Dunajskej Lužnej | 728 | t.j.67,0 % |
z Miloslavova | 94 | 8,7 % | |
z Kalinkova | 141 | 13,0 % | |
z Hamuliakova | 123 | 11,3 % |
Podľa stanovených kategórií bola služba poskytnutá nasledovne: | |||
ZŤP | 290 | t.j. 26,7 % | |
Dôchodcom | 735 | 67,7 % | |
Inv. dôchodcom | 4 | 0,4 % | |
Rodičom s deťmi | 57 | 5,2 % |
Zhodnotenie významu poskytovanej služby
Výhodou pre poberateľa služby je nielen finančná stránka / v roku 2015 zaplatil v priemere 0,15 eur za 1 km/, ale najmä skutočnosť, že občania majú zabezpečený transport až na miesto určenia bez toho, že by boli vystavení zvýšenému riziku, či už pri prestupovaní na MHD alebo zdravotne sužovaní pri čakaní na spoje a pri peších presunoch. Pri poskytovaní tejto služby ide aj o tzv. odľahčenie príbuzných /nemusia si brať voľno, resp. dovolenku/, ale v neposlednom rade aj o príspevok ku kvalitnejšiemu životu občana.
V roku 2014 sme získali dotáciu z MPSVR SR na nákup špeciálne upraveného auta na prepravu klientov na invalidných vozíkoch. Nové auto bolo uvedené do prevádzky v máji 2015 v rámci konferencie o úlohách komunitných služieb v mikroregióne Pridunajsko, ako aj pri príležitosti si pripomenutia 15. výročia existencie prepravnej služby.
Finančná správa
Celkové výnosy v EUR | 30 881,65 |
príspevky od obcí | 19 009,56 |
výnosy z vlastnej činnosti | 4 616,20 |
prijaté úroky z banky | 0,94 |
príjmy od FO - 2 % z daní | 2 940,15 |
členské príspevky | 140,00 |
Sponzorské dary, príspevky | 127,97 |
výnosy z krátkodobého finančného majetku+mim.výnosy | 4 046,83 |
Celkové náklady v EUR | 30 881,65 |
náklady na chod OZ | 457,08 |
bankové poplatky a daň zaplatená v banke | 77,00 |
náklady na telefón | 318,80 |
náklady na prenájom garáže | 199,20 |
náklady na opravu a údržbu vozidla | 752,03 |
spotreba PHM | 2 779,40 |
drobný nákup do vozidiel | 1 055,33 |
náklady na poistenie vozidiel | 913,18 |
poistenie hmotnej zodpovednosti za škodu | 165,97 |
mzdové náklady a odvody za zamestnancov | 19 706,00 |
ostatné služby | 410,83 |
účtovné odpisy vozidiel | 4 046,83 |
Výročná správa bola odsúhlasená dňa 18. marca 2016 na výročnej členskej schôdzi.
Ing. Oľga Reptová, výkonná riaditeľka a štatutárna zástupkyňa o.z.
Kontrolný orgán: Ing. Patrik Blecharž, JUDr. Oľga Krutá, Mgr. Marián Tesárik