Podateľňa / ústredňa: 02/40259811
Telefónny záznamník: 02/40259814
E-mail: info@dunajskaluzna.sk
Správa o prevádzke sociálneho taxíka za rok 2016
OMAPO, občianske združenie, Dunajská Lužná č. 259
Správa o činnosti o.z. za rok 2016
Poskytovanie sociálnej služby. Prepravnú službu poskytujeme v zmysle zákona č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách občanom mikroregiónu Pridunajsko zdravotne ťažko postihnutým, ktorí sú odkázaní na individuálnu prepravu. Nie sú spôsobilí premiestniť sa k vozidlu hromadnej prepravy, nastupovať a vystupovať z neho, zvládnuť situácie počas prepravy, či orientovať sa v cestnej premávke. Prepravná služba sa poskytuje vtedy, ak nemožno individuálnu prepravu zabezpečiť iným spôsobom. Prepravnú službu poskytujeme aj iným kategóriám občanov mikroregiónu Pridunajsko / dôchodcom, invalidným dôchodcom, rodičom s deťmi /. Prepravná služba je zabezpečená zmluvou a jej platnými dodatkami zo dňa 6.9.2000 o podmienkach a vzájomnej súčinnosti medzi obcami mikroregiónu a občianskym združením pri zabezpečovaní prevádzky sociálneho taxíka na princípoch medziobecnej spolupráce a spolupráce medzi samosprávou a neštátnym subjektom. Služba sa poskytuje v pracovných dňoch od 7. – 15. hod. a je zameraná na skvalitnenie života, ako aj na pomoc rodinám, ktorí žijú so zdravotne postihnutými príbuznými. Služba plní najmä úlohu pre zabezpečenie kontaktu so spoločenským prostredím – vybavenie úradných záležitostí, návšteva kultúrnych, či spoločenských akcií , ale aj návštevy zdravotníckych, či rehabilitačných zariadení.
Prepravná služba – jej prevádzka - bola v roku 2016 finančne zabezpečovaná prostredníctvom
- príspevkov od sponzorov (podnikatelia, fyzické osoby),
- príspevkov zúčastnených obcí vo výške 1,7 eur ročne na jedného obyvateľa, čo predstavuje príspevok obcí v priemere 0,63 eur na 1 km
- participujúcou čiastkou poberateľa služby – občana vo výške 0,15 eur na 1 km priemerne (od zavedenia tejto služby – od 20.9. 2000 – došlo k zvýšeniu cestovného, cenník bol upravovaný od 1.9.2012),
- príspevkov od fyzických a právnických osôb prostredníctvom 2 % - 3% daní.- príspevok na 1 km to predstavovalo 0,7 eur
Prepravnú službu sme v roku 2016 FIAT Ducato, ktoré sme zakúpili koncom roka 2014 vďaka finančnej podpore zo strany MPSVR SR a ďalších sponzorov vo výške 24 tisíc eur. Prepravná služba sa objednáva minimálne jeden deň vopred u dispečera. Platby za službu vyberá a potvrdenie vydáva vodič. V roku 2016 bolo prejazdených 31009 km. Cena za 1 km predstavuje čiastku 0,849 eur.
Celkové zhodnotenie rok 2016
V roku 2016 bola prepravná služba poskytnutá v 1163 prípadoch, z toho:
pre občanov z Dunajskej Lužnej 750 t.j.64,5 %
z Miloslavova 98 8,4 %
z Kalinkova 169 14,5 %
z Hamuliakova 146 12,6 %
Podľa stanovených kategórií bola služba poskytnutá nasledovne:
ZŤP 339 t.j. 29,1 %
Dôchodcom 736 63,3 %
Inv.dôchodcom 20 1,8 %
Rodičom s deťmi 68 5,8 %
Za hodnotené obdobie bolo najazdených 31009 km s celkovou spotrebou PHM
2 345,19 l pri priemernej spotrebe 7,56 / 100 km /Dunajská Lužná 18279 km, Kalinkovo 4579km, Miloslavov 3256 km, Hamuliakovo 4895 km.
Výdavky na prevádzku sociálneho taxíka celkom za rok 2016 predstavujú čiastku
26 328,96 Eur.
Na úhrade celkových výdavkov na prevádzku prepravnej služby sa podieľali aktéri prepravnej služby nasledovne:
- obce 74,3 %
- klienti – občania 18,2 %
- o.z. – zdroje z 2% a sponzori7.5 %
Občianske združenie predkladá polročné hodnotenie aj s menovitým prehľadom zúčastneným obciam do konca mesiaca po ukončení polroka v zmysle uzatvorenej zmluvy zo dňa 6.9.2000 a jej platných dodatkov.
Výhodou pre poberateľa služby je nielen finančná stránka / v roku 2016 zaplatil v priemere 0,15 eur za 1 km/, ale najmä skutočnosť, že občania majú zabezpečený transport až na miesto určenia bez toho, že by boli vystavení zvýšenému riziku, či už pri prestupovaní na MHD alebo zdravotne sužovaní pri čakaní na spoje a pri peších presunoch. Pri poskytovaní tejto služby ide aj o tzv. odľahčenie príbuzných /nemusia si brať voľno, resp. dovolenku/, ale v neposlednom rade aj o príspevok ku kvalitnejšiemu životu občana.
2. Finančná správa
Celkové výnosy v EUR | 33 204,03 |
príspevky od obcí | 19 957,56 |
výnosy z vlastnej činnosti | 4 835,20 |
prijaté úroky z banky | 1,05 |
príjmy od FO - 2 % z daní | 2 102,95 |
členské príspevky | 100,00 |
Sponzorské dary, príspevky | 137,02 |
výnosy z krátkodobého finančného majetku+mim.výnosy | 6 070,25 |
Celkové náklady v EUR | 33 204,03 |
náklady na chod OZ | 464,12 |
bankové poplatky a daň zaplatená v banke | 78,00 |
náklady na telefón | 262,00 |
náklady na prenájom garáže | 199,20 |
náklady na opravu a údržbu vozidla | 599,86 |
spotreba PHM | 2 651,59 |
drobný nákup do vozidla | 184,88 |
náklady na poistenie vozidla | 570,93 |
poistenie hmotnej zodpovednosti za škodu | 165,97 |
mzdové náklady a odvody za zamestnancov | 21 932,73 |
ostatné služby | 24,50 |
účtovné odpisy vozidla | 6 070,25 |
Výročná správa bola odsúhlasená dňa 21. marca 2017 na výročnej členskej schôdzi.
Ing. Oľga Reptová, výkonná riaditeľka a štatutárna zástupkyňa o.z.
Kontrolný orgán: Ing. Patrik Blecharž, JUDr. Oľga Krutá, Mgr. Marián Tesárik