S čím Vám môžeme pomôcť?
Podateľňa / ústredňa: 02/40259811
Telefónny záznamník: 02/40259814
E-mail: info@dunajskaluzna.sk
Kontaktná osoba - dvere č. 10
Ing. Jana Dubovcová
a) každá fyzická osoba s trvalým alebo prechodným pobytom v obci Dunajská Lužná
b) každá fyzická osoba, ktorá nemá v obci trvalý alebo prechodný pobyt, ale je na území obce oprávnená užívať nehnuteľnosť (vlastníctvo nehnuteľnosti alebo nájomný vzťah)
c) právnická osoba a podnikateľ, ktorý vlastní, alebo užíva nehnuteľnosť v obci Dunajská Lužná na podnikanie alebo iný účel ako podnikanie
Oznamovacia povinnosť
Poplatník je povinný oznámiť obci Dunajská Lužná skutočnosti rozhodujúce pre vznik, zmenu aj zánik poplatkovej povinnosti do 30 dní odo dňa, kedy tieto skutočnosti alebo zmeny nastali.
Potrebné tlačivá k ohlasovacej povinnosti sú k dispozícii nižšie.
Postup pri prihlásení
Prihlášku vypíše vlastník/ užívateľ nehnuteľnosti za všetkých členov spoločnej domácnosti v rodinnom dome. Za bytové domy prihlasuje odvoz komunálneho odpadu zástupca obyvateľov (správca bytového domu, spoločenstvo vlastníkov bytov, splnomocnený zástupca). Za fyzickú osobu - podnikateľa a právnickú osobu prihlášku podpisuje štatutárny zástupca.
Postup pri odhlásení
Postup pri zmene objemu nádoby a frekvencie odvozu
Zmenu väčšej nádoby na menšiu nádobu ako aj predĺženie frekvencie odvozu je potrebné oznámiť obci na predpísanom tlačive jeho doručením najneskôr do 31. januára. Pri zmene frekvencie odvozu z 1x14 dní na 1x28 dní je potrebné vrátiť aj nálepku 1x14 dní. Doba realizácie prevzatia nádob je podľa aktuálneho stavu nádob v sklade.
Platenie poplatku
Poplatok obec vyrubuje prvýkrát pri prihlásení poplatníka a potom každoročne Rozhodnutím na celý rok vo februári. Na základe doručeného Rozhodnutia poplatník uhradí poplatok prevodom na účet alebo v pokladni obecného úradu. Na základe predloženého dokladu o úhrade si poplatník vyzdvihne príslušnú nálepku na smetnú nádobu na obecnom úrade.
Výšku poplatku stanovuje Všeobecne záväzné nariadenie obce Dunajská Lužná č. 07/2021 o miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady.
Objem nádoby a frekvencia odvozu komunálneho odpadu je pre poplatníkov stanovená nasledovne:
Pre fyzickú osobu:
120l nádoba | jedenkrát za mesiac (12 odvozov) | 36,00 eur |
120l nádoba | jedenkrát za dva týždne (26 odvozov) | 78,00 eur |
240l nádoba | jedenkrát za dva týždne (26 odvozov) | 156,00 eur |
1100l nádoba | jedenkrát za dva týždne (26 odvozov) | 715,00 eur |
Pre fyzickú osobu - podnikateľa a právnickú osobu:
120l nádoba | jedenkrát za dva týždne (26 odvozov) | 78,00 eur |
240 l nádoba | jedenkrát za týždeň (52 odvozov) | 312,00 eur |
240 l nádoba | jedenkrát za dva týždne (26 odvozov) | 156,00 eur |
1100l nádoba | jedenkrát za týždeň (52 odvozov) | 1.430,00 eur |
1100l nádoba | jedenkrát za dva týždne (26 odvozov) | 715,00 eur |
Prideľovanie nádob na vývoz komunálneho odpadu
Každý pôvodca komunálnych odpadov je povinný nakladať s odpadmi v súlade so Všeobecným záväzným nariadením obce Dunajská Lužná.
Ďalej je povinný:
Zberné nádoby sú vo vlastníctve organizácie poverenej zberom, ktorá má s obcou uzatvorenú zmluvu na zber. Poplatník je povinný pri odhlásení svojej poplatkovej povinnosti zberné nádoby vrátiť.
Drobný stavebný odpad môžu poplatníci odovzdať na zbernom dvore za poplatok 0,050 €/ kg. Viac informácií o zbernom dvore nájdete tu.
Po: 7:30-11:30, 12:30-16:00
St: 7:30-11:30, 12:30-17:00
Pi: 7:30-12:00
Po: 7:30-11:30, 12:30-16:00
St: 7:30-11:30, 12:30-17:00
Ut: 13:00-18:00
Št: 13:00-18:00
So: 9:00 - 18:00
Po | Ut | St | Št | Pia | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7
1
|
8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |