Podateľňa / ústredňa: 02/40259811
Telefónny záznamník: 02/40259814
E-mail: info@dunajskaluzna.sk
Správa o kontrolnej činnosti za rok 2013
V súlade s § 18f ods. 1 písm. c) zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov predkladám Správu o kontrolnej činnosti za rok 2013. Správu som vypracoval na základe výsledkov kontrol vykonaných v priebehu roka v súlade s plánmi kontrolnej činnosti.
- Následné finančné kontroly
Na základe plánov kontrolnej činnosti na rok 2013 a v súlade so zákonom č.. 502/2001 Z. z. o finančnej kontrole a vnútornom audite v znení neskorších predpisov som v roku 2013 vykonal následné finančné kontroly, o výsledkoch ktorých som v zmysle § 17 zákona č. 502/2001 Z. z. vypracoval šesť Správ o výsledkoch následných finančných kontrol.
Výsledky následnej finančnej kontroly som prerokoval s prednostkou a zodpovednými pracovníkmi obecného úradu, o čom som podľa § 22 ods. 3 zákona č. 502/2001 Z. z. vypracoval šesť Zápisníc o prerokovaní správy o výsledku následnej finančnej kontroly.
Výkon následnej finančnej kontroly v roku 2013 som zameral na:
- kontrolu likvidačných listov dodávateľských faktúr
- cieľ kontroly
- vykonania predbežnej finančnej kontroly,
- správnosť zaúčtovania dodávateľských faktúr,
- predmet kontroly: likvidačné listy dodávateľských faktúr od č. 1 do č. 831,
- výsledok následnej finančnej kontroly:
k bodu 1: vykonanie predbežnej finančnej kontroly bolo v súlade so zákonom potvrdené podpisom zodpovedného zamestnanca, s uvedením dátumu jej vykonania a s konštatovaním, že finančná operácie je v súlade s rozpočtom, resp. so zmluvou,
k bodu 2: z kontrolovaných likvidačných listov vystavených k dodávateľským faktúram bolo nesprávne zaúčtovanie vykázané na 56 likvidačných listoch dodávateľských faktúr.
- kontrola správnosti zaradenie výdavkov z dodávateľských faktúr do položiek rozpočtu podľa ekonomickej klasifikácie rozpočtovej klasifikácie
- cieľ kontroly: zaradenie výdavkov do jednotlivých položiek rozpočtu obce na základe likvidačných listov,
- predmet kontroly: likvidačné listy od č. 1 po č. 831,
- výsledok následnej finančnej kontroly: z celkového počtu kontrolovaných likvidačných listov boli výdavky z dodávateľských faktúr nesprávne zaradené do položiek rozpočtu v 84 prípadoch.
- Príjmové a výdavkové pokladničné doklady:
- cieľ kontroly: správnosť vystavenia príjmových a výdavkových pokladničných dokladov na základe prvotných dokladov,
- predmet kontroly: pokladničné doklady od č. 1 do č. 3 244,
- výsledok následnej kontroly: príjmové a výdavkové pokladničné doklady boli vystavené v súlade s prvotnými dokladmi.
- Ostatné kontroly
- Kontrola poskytnutia a čerpania dotácii poskytnutých z rozpočtu obce
- kontrolovaný subjekt: obecný úrad, organizácie, ktorým sa poskytla dotácia,
- skontrolované obdobie: rok 2012, I. - III. štvrťrok 2013
- ciele kontroly: dodržanie podmienok poskytovania dotácií z rozpočtu obce upravené v § 7 ods. 2 a 4 zákona č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy v znení neskorších predpisov a VZN č. 2/2010 o podmienkach poskytnutia dotácie z prostriedkov obce so zameraním na
- príjemcu dotácie,
- účelnosť poskytnutia a použitia dotácie,
- dodržanie podmienok poskytnutia dotácie,
- použitie poskytnutých finančných prostriedkov,
- výsledok kontroly:
k bodu č. 1: v roku 2012 sa schválili dotácie 25 organizáciám a za 9 mesiacov 2013 16 organizáciám , ktoré podľa výpisu z registra všetky spĺňajú vyššie uvedenú podmienku na poskytnutie dotácie,
k bodu č. 2: deklarované zameranie činnosti organizácií, ktorým sa v kontrolovanom období poskytla dotácia, bolo v súlade s vymedzenými činnosťami uvedenými vo VZN č. 2/2010,
k bodu č. 3: s organizáciami, ktorým bola v priebehu kontrolovaného obdobia poskytnutá dotácia, bola v súlade s podmienkami stanovenými vo VZN č. 2/2010 uzatvorená Zmluva o poskytnutí dotácie,
k bodu č. 4: v priebehu roka 2012 schválenú dotáciu čerpalo 22 organizácií v celkovej sume 37 653,12 eur, z toho vyúčtovanie použitia dotácie do 30 dní predložilo 21 organizácií, len jedna organizácia (Na kolesách proti rakovine) nepredložila vyúčtovanie dotácie ani do 15. decembra 2012, v priebehu roka 2013 schválenú dotáciu čerpalo 16 organizácií v celkovej sume 49 080,92 eur a vyúčtovanie použitia dotácie do 30 dní predložilo 13 organizácií. Podľa predložených dokladov tieto organizácie použili poskytnuté finančné prostriedky v súlade s podmienkami určenými vo VZN a v zmluve.
- Kontrola dodržiavania rozpočtových pravidiel
- kontrolovaný subjekt: obecný úrad,
- skontrolované obdobie: rok 2012
- ciele kontroly: dodržanie príslušných ustanovení zákona č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samospráva so zameraním na
- predkladanie návrhu rozpočtu,
- zostavenie rozpočtu,
- vyhodnotenie výsledkov hospodárenia obce,
- výsledok kontroly: pri kontrole boli zistené závažne porušenia rozpočtových pravidiel, ktoré sú podrobne uvedené v Správe o následnej finančnej kontrole č. 1/2013,
- Kontrola tvorby a čerpanie prostriedkov sociálneho fondu
- kontrolovaný subjekt: obecný úrad,
- kontrolované obdobie: rok 2012,
- ciele kontroly: dodržiavanie ustanovení zákona č. 152/1994 Z. z. o sociálnom fonde a ustanovení Kolektívnej zmluvy so zameraním
- pri tvorbe fondu na dodržanie
- výšky povinného prídelu do sociálneho fondu,
- základu pre výpočet povinného prídelu,
- termínu tvorby povinného prídelu,
- vedenia účtu sociálneho fondu,
- pri použití fondu na dodržanie
- výšky schváleného príspevku na stravu,
- zákazu použitia prostriedkov fondu na iné účely ako sú uvedené v zákone.
- výsledok kontroly: pri tvorbe sociálneho fondu, ako aj pri jeho čerpaní sa za kontrolované obdobie postupovalo v súlade s ustanoveniami zákona č. 152/1994 Z. z. o sociálnom fonde a dodržali sa podmienky stanovené v platnej Kolektívnej zmluve.
- Kontrola tvorby a čerpania fondu opráv
- kontrolovaný subjekt: obecný úrad,
- kontrolované obdobie: rok 2012,
- ciele kontroly: dodržanie ustanovení Všeobecne záväzné nariadenie obce Dunajská Lužná č. 6/2012 o zásadách tvorby a čerpania fondu opráv, prevádzky a údržby nájomných bytov v bytových domoch so zameraním na
- vedenie účtu fondu opráv,
- prídel do fondu opráv,
- čerpanie fondu opráv,
- výsledok kontroly: vedenie účtu fondu opráv, jeho tvorba, ako aj čerpanie za kontrolované obdobie bolo v súlade s podmienkami stanovenými vo VZN č. 6/2012.
- Kontrola činnosti a hospodárenia Stacionára
- kontrolovaný subjekt: obecný Stacionár,
- kontrolované obdobie: rok 2012,
- cieľ kontroly: finančná kontrola bola zameraná na:
- využitie kapacity Stacionára,
- účtovné doklady,
- odmeňovanie,
- hospodárenie,
- výsledok kontroly: v jednotlivých kontrolovaných oblastiach neboli zistené nedostatky.
- Kontrola činnosti a hospodárenia MKS
- kontrolovaný subjekt: miestne Kultúrne stredisko,
- kontrolované obdobie: rok 2012,
- cieľ kontroly: finančná kontrola bola zameraná na:
- účtovné doklady,
- odmeňovanie,
- hospodárenie,
- výsledok kontroly: v jednotlivých kontrolovaných oblastiach neboli zistené nedostatky.
- Kontrola odmeňovania zamestnancov ŠJ
- kontrolovaný subjekt: Školská jedáleň,
- kontrolované obdobie: rok 2012,
- cieľ kontroly: dodržanie príslušných ustanovení zákona č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme. a o zmene a doplnení niektorých odmeňovaní v znení neskorších predpisov a obecnej Kolektívnej zmluvy so zameraním na
- správnosť zaradenia zamestnancov do platových tried a platových stupňov,
- správnosť výpočtu príplatku za riadenie,
- správnosť určenia osobného príplatku,
- výsledok kontroly: zaradenie jednotlivých zamestnancov ŠJ, ako aj ich odmeňovanie bolo za kontrolované obdobie v súlade so zákonom a s Kolektívnou zmluvou.
- Kontrola dodržania postupu pri zadávaní zákaziek s nízkou hodnotou podľa Internej smernici č. 01/2012
- kontrolovaný subjekt: obecný úrad,,
- kontrolované obdobie: rok 2012, I. polrok 2013,
- cieľ kontroly: postup pri zadávaní zákaziek formou prieskumu trhu podľa Čl. V Internej smernici č. 01/2012,
- výsledok kontroly: postup pri zadávaní zákaziek s nízkou hodnotou sa pri 14 zákazkách kontrolovaných dodržal pri 11 zákazkách, v troch prípadoch nebol u zákazky vypracovaný zápis z prieskumu trhu.
- Kontrola zverejňovania povinných údajov o uhradených faktúrach na web stránke obce
- kontrolovaný subjekt: obecný úrad,,
- kontrolované obdobie: od 1.1.2013 do 31.8.2013,
- predmet kontroly: 427 uhradených faktúr,
- ciele kontroly: plnenie ustanovenia § 5b ods. 1 písm. b) zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám v znení neskorších predpisov so zameraním na
- zverejnenie povinných údajov o uhradených faktúrach,
- dodržanie termínu na zverejnenie uhradených faktúr,
- výsledok kontroly:
k bodu č. 1: v údajoch o uhradených faktúrach za energie (elektrika, plyn), za vodné a stočné, za likvidáciu a odvoz komunálneho odpadu, za telefón, za investičné akcie a u niektorých faktúrach ( Talajka, PROMO aktivity a iné) chýbala identifikácia zmluvy, alebo objednávky, na základe ktorých bola faktúra za zhotovenie tovaru alebo za poskytnutie služby vystavená,
k bodu č. 2: - z celkového počtu kontrolovaných faktúr 98 faktúr bolo zverejnených po termíne stanovenom v zákone.
- Kontrola dodržiavania zákonnosti pri zverejňovaní objednávok na web stránke obce
- kontrolovaný subjekt: obecný úrad,
- kontrolované obdobie: od 1.1.2013 do 31.8.2013,
- predmet kontroly: 81 vystavených objednávok,
- ciele kontroly: plnenie ustanovenia § 5b ods. 1 písm. a) zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám v znení neskorších predpisov so zameraním na
- zverejnenie povinných údajov o objednávke,
- dodržanie termínu na zverejnenie objednávky,
- výsledok kontroly:
k bodu č. 1: na 8 zverejnených objednávkach chýbal údaj o hodnote objednaného plnenia,
k bodu č. 2: 41 vystavených objednávok sa zverejnilo po termíne stanovenom v zákone a 20 objednávok sa vôbec nezverejnilo.
- Kontrola dodržiavania postupu pri zverejňovaní faktúr a objednávok na web stránke rozpočtových organizácií zriadených obcou
- kontrolovaný subjekt: rozpočtové organizácie zriadené obcou,,
- kontrolované obdobie: od 1.1.2013 do 31.8.2013,
- predmet kontroly: uhradené faktúry a vystavené objednávky,
- ciele kontroly: plnenie ustanovenia § 5b ods. 1 písm. a) a písm. b) zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám v znení neskorších predpisov so zameraním na
- zverejnenie povinných údajov o uhradených faktúrach a o vystavených objednávkach,
- dodržanie termínov na zverejnenie uhradenej faktúry a vystavenej objednávky.
- výsledok kontroly: rozpočtové organizácie zriadené obcou na svojich web stránkach za kontrolované obdobie povinné údaje o uhradených faktúrach a o vystavených objednávkach nezverejnili.
- Kontrola dodržiavania pravidiel pri zverejňovaní zmlúv na web stránke obce
- kontrolovaný subjekt: obecný úrad,
- kontrolované obdobie: od 1.1.2013 do 31.8.2013,
- predmet kontroly: 127 uzatvorených zmlúv,
- ciele kontroly: plnenie ustanovenia § 5a ods. 1 zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám v znení neskorších predpisov so zameraním na
- zverejnenie zmlúv, ktorých predmetom je nakladanie s verejnými prostriedkami,
- zverejnenie zmlúv v znení, v ktorom bola uzatvorené,
- výsledok kontroly: neboli zistené nedostatky.
- Kontrola dodržiavania postupu pri vybavovaní žiadostí o sprístupnenie informácií
- kontrolovaný subjekt: obecný úrad,
- kontrolované obdobie: od 1.1.2013 do 31.8.2013,
- predmet kontroly: 25 žiadostí o sprístupnenie informácií,
- ciele kontroly: plnenie ustanovení zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám v znení neskorších predpisov so zameraním na
- dodržanie lehoty na vybavenie žiadosti,
- evidencia žiadostí ,
- vydanie rozhodnutia o úplnom alebo o čiastočnom vybavení žiadosti ,
- výšku úhrady nákladov za poskytnuté informácie,
- výsledok kontroly: neboli zistené nedostatky..
- Kontrola uzatvorených Dohôd o vykonaní práce a Dohôd o pracovnej činnosti
- kontrolovaný subjekt: obecný úrad,
- kontrolované obdobie: od 1.1.2013 do 31.10.2013,
- predmet kontroly: 4 Dohody o pracovnej činnosti, 5 Dohôd o vykonaní práce a 2 Dohody o brigádnickej práci študentov,
- ciele kontroly: dohody uzatvorené v kontrolovanom období so zameraním na
- spôsob uzatvorenia dohody,
- dodržanie stanoveného obsahu dohody,
- dodržanie určeného počtu hodín,
- vedenie evidencie uzatvorených dohôd,
- vedenie evidencie pracovného času zamestnancov, ktorí vykonávajú prácu na základe dohody o pracovnej činnosti,
- potvrdenie štatútu žiaka alebo študenta pri dohodách o brigádnickej práci študentov,
- dohodnutý druh práce,
- výsledok kontroly: neboli zistené nedostatky.
- Informácie pre poslancov
- Evidencia a vymáhanie daňových pohľadávok
- Výber réžie v Školskej jedálni
- Hospodárenie rozpočtových organizácií zriadených obcou za rok 2012.
- Kontrola plnenia uznesení obecného zastupiteľstva
Kontrolu prijatých uznesení obecného zastupiteľstva som v priebehu roka vykonával spolu so prednostkou obecného úradu priebežne podľa stanovených termínov ich plnenia. V roka 2013 sa zo 145 prijatých uznesení nesplnilo 5 uznesení, ktoré sú uvedené v prehľade:
Uznesenie č. | znenie uznesenia | dôvod nesplnenia uznesenia | |||
2013/02-18/1 | Obecné zastupiteľstvo schvaľuje finančné prostriedky z predaja pozemkov pri „Telefónnej ústredni“ poukázať a viesť na existujúcom účelovo viazanom účte na výstavbu MŠ | predaj sa nezrealizoval | |||
2013/08-19 | Obecné zastupiteľstvo schvaľuje zámer odpredať pozemok registra „E” p. č. 327 o výmere 31 133 m2, druh pozemku – trvalý trávnatý porast, k. ú Jánošíková, LV 740, za cenu minimálne podľa znaleckého posudku – t.j. 0,5623 eur/m2, formou priameho predaja a za podmienok – poplatky spojené s návrhom na vklad znáša nadobúdateľ, pozemok zostane verejne prístupný min. 20 rokov na účely využitia pre šport a rekreáciu. Lehota na doručenie cenových ponúk je do 15.10.2013. | výkon uznesenia pozastavil starosta obce | |||
2013/9-11 |
| návrh nebol zaradený do rozpočtu obce na rok 2014 | |||
2013/8-17 |
| prebieha rokovanie | |||
2013/1-17 |
| zmeny legislatívy |